hit my page

Free Hit Counter

Friday, August 12, 2011

Laluan.. laluan..

selamat sejahtera..

skrang nie dah 12 hari kita berpuasa.. cepat betul masa berlalu..tinggal 17 hari lagi kita akan menyambut hari raya..cepat betul masa berlalu.. hm..

cerita pagi nie..

ader sesetengah orang nie kurang peka dengan keadaan sekeliling..kejadian berlaku ketika nak naik lif..berbulu betul aku dengan seko minah tue.. orang dah bersesak2 nak masuk ... die org ker 6 masuk lif.. so aku dah masuk n duduk sandar dinding dekat ngan button lif.. die boleh masuk diri sebelah aku.. n halang jalan orang len nak masuk.. padahal belakang die lagi 3 orang boleh masuk.. ker die tak nampak or buat2 tak reti nak kebelakang,.. terpaksa la orang lein masuk terlanggar die.. die buat tak paham2 lak.. g la belakang sikit.. aper ker ko tanak begerak kasi orang lain masuk.. kot yer pon tanak ke belakang bagi la orang lain laluan nak masuk siak!!!

yang paling aku tak boleh belah tue aper sebab die nak duk paling dekat ngan pintu lif padahal die yang paling las keluar.. bodoh piang betul lah..agaknya die suka kot orang kuar langgar2 die.. udah lah tak bergerak dah kosong kat belakang pon still dok kat depan ..dah payah lak aku nak kuar.. terpaksa pusing belakang..sek baik bualan pose.. kalau tak nak jer aku langgar jer..

tak der kesedaran sivik punya orang.. ada lagi satu perangai pengguna lif bila dah nak tutup pintu terbuka balik konon ko nak masuk .. dah bukak tue cepat2 la masuk nie melenggang kangkung ko bejalan nak masuk .. adeh.. ko ingat kami2 yang dah masuk dulu nie kerja nak menunggu ko ker masuk.. ko ingat ko ratu ker.. hm..

tue la die perangai orang bila dalam liff nie.. macam2

korang dah besar faham2 la bagi laluan orang nak kuar.. orang nak cepat..ada otak tue guna la..

seko2 perangai siak..takan tue pon nak di ajar.. dah besar2 .. so paham2 sendiri la..


No comments:

Related Posts with Thumbnails
blogger web statistics