hit my page

Free Hit Counter

Tuesday, August 2, 2011

pesta makanan

sekarang nie dah masuk bulan ramadhan.. alhamdulilah.. dah sehari kia berpuasa..

tapi bila masuk jer bulan ramadhan nie.. satu fenomena berlaku.. pesta makanan..maner2 jer ader bazar ramadhan.. dalam bazar nie di jual bermacam2 jernis juadah dan makanan untuk berbuka.. semua ambik berkat sepena bulan puasa nie.. tapi dah macam pesta makanan lak aku tgk.. bermacam2 jenis lak pauk ada..berjenis2 air ada..dah bermacam2 lagi..yang datang pon bermacam2 bangsa.. bersama2 meraikan pesta makanan...

tapi bagi umat islam jangan membazir.. bulan puasa nie bukan bulan membazir..walaupon bermacam juadah ader.. beli ikut perlu jer.. alih2 sebelum puasa 50 kg. dah raya nanti 80 kg lak..
ini lah dinamakan dugaan..








bila gk mesti terliur tak po jap lagii g bazar beli..tapi peniaga pon jangan la pentingkan kuantiti dari kualiti..bulan puasa nie berniaga biar berkat..aku serik beli makanan kat bazar..sbb aku penah terkena peniaga jual makanan basi.. aper la dieorang ni.. pikir nak untung jer..

so kalau aku pergi bazar beli makanan yang aku rasa tak basi..tapi2 kadang ader gak basi.. tawakal jer la.. so kurangkan beli makanan sebaliknya masaklah sendiri..tapi kalau rak sempat tue nak buat cam ner kan..

selamat berpuasa semua.. biar bijak berbelanja..jangan membazir..

pesanan khidmat masyarakat dari Qhiee..

No comments:

Related Posts with Thumbnails
blogger web statistics