hit my page

Free Hit Counter

Thursday, November 3, 2011

Musim Mengawan

Tak sangka pulak aku update blog hari- hari pulak sekarang nie. Mungkin sebab opis aku nie bg kebebasan berinternet sementara nie. Esok-Esok kena blok balik berabuklah balik blog aku nie.

Seminggu nie kl musim ujan. Kalau bagi golongan yang dah berkahwen musim ujan ni juga dikenali musim mengawan. Bagi warga emas musim anak-anak gatai nak kawen. Bagi kanak-kanak musim begembira. Dalam musim kali nie nampaknya aku pon terlibat lah. Dah sampai masanyar aku menukar gelaran menjadi Pn. kenapa pulak lelaki tak bertukar gelaran, masih lagi En. walaupon dah kawen, tak adil sungguh.

Bila dipikir-pikir seram sejuk pulak. nak hidup berkeluarga nie. Almaklumlah aku nie maner la pandai nak berdikari. Dari kecik sampai lah kebesar dok dengan mak bapak. Hidup senang lenang. lepas nie kena la aku berdikari. Mampukah aku nak buat semua nie. Kalau dulu ade mak n ayah yang jaga aku tapi nanti aku pulak kena jaga laki n anak2 aku. Ah.. pening lah.

Tapi kena lah yakin yang aku mampu. Insyaallah aku dapai harungi semuani dengan baik. Sbb aku dapat tunang yang sangat baik dan rajin. Sebb tue aku pilih diea. Tak kaya, rupa ok tapi hati baik dan rajin. Cuma diea jer la kena sabar ngan aku nie. Tak bersabar punya budak, kuat merajuk dan mengader2. Hahaha..

"Cinta itu seronok dan indah bila kita sama-sama iklas mencintai pasangan kita. Terasa kebahagiaanya."

Riwayant bucuk masyam ku

No comments:

Related Posts with Thumbnails
blogger web statistics