hit my page

Free Hit Counter

Thursday, February 16, 2012

rutin ku

Rutin harian aku sebagai seorang isteri ader lah bangun pagi dan masak untuk bekalan suami makan tengahhari.. almaklumlah aku nie kawen bukan dengan ornag kaya pon so. bagi aku bawak bekal nie lebih menjimatkan n makanan lebih bersih sbb ko tau ko yang masak kan. dan yang lebih penting ko tau makanan tu mesti lah sedap takder tawar lebih..

so aku ni masa zaman anak dara manerla ader nak bangun pagi2 nak masak.. jang haraplah ko nak nampak batang hidung aku kat dapur pagi2 masak. yang ader mak aku jer yang masak aku kol 10 pagi baru la nampak batang hidungtu kat daput itupon basuh pinggang lebas dah makan jer.. hehehe.

so satu perubahan bila dah kawen nie aku memasak pagi2. pukul enam aku dah masak nasik. panaskan lauk n masak lauk n masak sarapan as nasik grg ker mee or mihoon grg n bla..bla...bla..
selalunyer aku masak sebelum sebelum tue cam kol 10.00 malam tuk makan esokn bekal so aku masak lebih sikit boleh membawak ke makan malam kang.. betapa rajinyer aku nie.. tak sangka.. masa anak dara dulu tak der la arajin cam nie.. nak roboh pintu aku mak aku ketuk soh bangun tido.. hahaha

hubby aku lak jenis perut kampung so jang la ku nak minpi oder pizza ker masak spegetti ker sbb die tak makan pon. so ko kenalan masak ala2 kampung hari2 masak 2 3 jenis lauk. aku penat sbb asik masak jer n dok pening pikir nak masak aper. sek baik aku bolehlah masak sbb aku slalu masak time petang tuk ayah n mak aku makan itupon yang simple2 jer.

so hari nie aku bekalkan gulai daging n masak tumis kobis tuk bekal hubby aku.. makin bertambah buncit lah die. hahahaha...

No comments:

Related Posts with Thumbnails
blogger web statistics